Wednesday 8 October 2014

Bisnes "Creamy Hershey dan Red Velvet"

Pada bulan November 2013 saya telah mengikuti kelas membuat "desserts" iaitu Creamy Hershey dan Red Velvet. Sebagai seorang penggemar manisan atau "desserts",saya tertarik untuk belajar sendiri supaya saya menyediakannya di rumah dan menjualnya sebagai pendapatan sampingan.

Creamy Hershey dan Red Velvet ini amat digemari oleh kanak-kanak dan anak remaja kerana rasanya yang sejuk dan manis.Kedua-dua produk ini mendapat sambutan dari rakan-rakan anak saya dan mereka menjadi pelanggan saya yang setia dan sering mendapatkan kedua-dua produk ini.

Kedua-dua manisan ini amat sesuai dinikmati sewaktu cuaca panas kerana rasanya yang dingin dapat memberikan kelegaan untuk sesiapa yang sedang kepanasan dan kehausan (macam iklan ubat batuk pula).
Kedua-dua produk ini merupakan percubaaan pertama saya untuk menceburi bisnes makanan yang khusus kepada produk manisan dan kek.

Saya berharap dapat memperkembangkan lagi bisnes ini dan amat berharap saya lebih tabah menghadapi segala rintangan yang akan datang.Insyaallah...



Teks: Rohayu Salleh
Creamy Hershey

Red Velvet

No comments:

Post a Comment